trocha překladu helpu RGSS Script:
Plane
Plocha class. Plocha je specialni sprite ktery se pouziva na zobrazeni bitmapy pres celou obrazovku, a take se pouziva panoramat a mlhy.
Plane.new(viewport)
  Vytvori Plochu jako object. Specifikuje Viewport(pruhled) kdyz je to nutne.
 
Metody
  dispose
    Vymaze Polchu. Kdyz byl vymazan neprovede nic.
  
disposed?
    Vrati TRUE byl vymazan.
  
viewport
    Navrati Viewport(vyhled) nazpet nez kdyz byla Plocha vytvorena.
Properties
 bitmap 
    Oznacuje bitmap ktery byl pouzit na plochu.
  
visible
Udava jestli je plocha videt. Kdyz TRUE, plocha je videt.
 
z
Z-coordinat plochy. Cim vyssi hodnota, tim bliz k hraci bude plocha zobrazena . Kdyz vic objektu sdili stejny Z-coordinat, nejnmladsi vytvoreny objekt bude zobrazen nejbliz k hraci.
 
ox
  X-coordinatplochy startovaci bod. Zmen hodonotu pro scrolovani 
      Plochy.
oy
 Y-coordinat plochy startovaci bod. Zmen hodonotu pro scrolovani 
      Plochy.
zoom_x 
Plocha X-axis zoom level. 1.0 actualni velikost.
zoom_y
Plocha Y-axis zoom level. 1.0 actualni velikost.
  
opacity
   Pruhlednost plochy (0-255). Hodnoty mimo rozsah jsou automaticky  korigovany.
  
blend_type
  Michaci mod (0: normal, 1: spojovani, 2: rozdelovani).
  color
  Barva  k michani s plochou. 
  Alpha(sytost) hodnoty udavaji michaci pomer.
  
tone
  Barva Plochy odstin .
Nebo se mrkni na 
http://www.gamingw.net/forums/index.php?topic=19617.40 tam najde? trochu víc pomoci.